Dynamiskt inköpssystem, DIS
Kommunen har några områden som är upphandlade via ett dynamiskt inköpssystem (DIS). I en DIS ska en förfrågan (steg 2) för det specifika behovet skickas ut till samtliga för DIS:en kvalificerade anbudsgivare.
Har ni behov av att göra en steg 2, fyller ni i bilaga "Anmälan Avrop DIS steg 2" och skicka den till upphandingsbyran@umea.se.
Detta avser följande områden:
- DIS Tekniska konsulter Bygg- och Projekteringsledning, 21106
- DIS Tekniska konsulter Besiktning, kontrollant, 21107
- DIS Tekniska konsulter Kontrollansvarig (KA), 21108
- DIS IT, Server och Lagring, 20278
- DIS IT, Nätverksprodukter, 20279
- DIS Projektrelaterande roller 21172
- DIS IT, Systemutvecklingsroller 21266
- DIS IT-konsulter, 22164
- DIS Kompetens inom tjänste-/servicedesign, 22015