Dags för er årliga uppdatering av föreningsregistret

Varje år efter årsmötet behöver er förening uppdatera och godkänna era uppgifter i föreningsregistret, det vill säga bokning- och bidragssystemet. Det är avgörande för att ni fortsatt ska kunna boka resurser/lokaler till subventionerat pris och söka bidrag.

För att ni som förening ska kunna boka resurser/lokaler till subventionerat pris (föreningstaxa) och söka bidrag måste ni vara aktiverade i bokning- och bidragssystemet och årligen uppdatera och godkänna era kunduppgifter. Det är ett av Umeå kommuns grundläggande krav som föreningar måste uppfylla för att vara bidragsberättigade.

I korthet betyder det att föreningens administratör efter årsmötet måste logga in i Bokning- och bidragssystemet och göra följande:

  1. Kontrollera, eventuellt ändra och därefter godkänna föreningens uppgifter (görs allra längst ner under Administrera, Kunduppgifter)
  2. Lägga upp, eller ändra, er styrelse (görs under Förening, Styrelse)
  3. Ladda upp era senaste årsmöteshandlingar (görs under Administrera, Filer)

Om föreningen väljer att inte ladda upp giltiga årsmöteshandlingar och godkänna uppgifterna i föreningsregistret kommer status att ändras till Ej bidragsberättigad. För att ändra tillbaka statusen till Bidragsberättigad behöver ni kontakta Föreningsbyrån.

Sidan publicerades