Omslagsbild på platsvarumärkets grafiska manual för visuell identitet. Bild på en kvinnlig student.

Visuell identitet

Ta del av de grafiska riktlinjerna för platsvarumärket Umeå. Platsvarumärket är de samlade associationer som finns till Umeå och den omkringliggande regionen. Bilden av Umeå är något vi äger och skapar tillsammans, bland annat genom att kommunicera.

samverkan och gemensam kommunikation

I platsvarumärkets grafiska manual presenterar vi en kommunikativ verktygslåda med riktlinjer och inspirerande exempel till alla som vill använda den.

Ladda ner manualen med grafiska riktlinjer (pdf) , 9.4 MB, öppnas i nytt fönster.

Typsnitt, logotyper och grafiska element

Platsvarumärkets typsnitt behöver laddas ner och installeras innan du skapar eget innehåll med hjälp av de grafiska riktlinjerna. Säkerställ att din användning av profilen är korrekt med hjälp av den grafiska manualen.

Ladda ner profiltypsnittet Umea Extrabold , 158.2 kB.

Ladda ner typsnittet Figtree Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ladda ner logotyp, i svensk grundversion , 1.7 MB.

Ladda ner grafiskt element i olika versioner , 12.3 MB.

Frågor och tips

Ta gärna kontakt ifall du undrar något gällande riktlinjer, eller har andra frågor om hur du kan använda platsvarumärket:

Andra sidor

Sidan uppdaterades